På gång

Här kan du läsa mer om vad vi har på gång.

Nya bussturer –  Omarbetade, men även helt nya bussturer är på gång inför nästa säsong 2020. Håll utkik här på vår hemsida. Vi skriver om dem så fort de är klara.

Spök och rusk – när höstmörkret faller planerar vi att berätta skrönor och hemskheter. Även det som har hänt på riktigt kan ju vara hemskt! Ta någon hårt i handen och häng med oss ut.  Inbjudan kommer att finnas här på hemsidan när det blir dags.

En levande adventskalender 2019 – I december 2018 arrangerade vi för första gången en levande adventskalender i Ulricehamn. Idén kom från Stockholm, där man har haft en sådan under flera år i Gamla stan. 24 ulricehamnare ställde upp som lucköppnare. Varje kväll klockan 18  öppnades ett fönster, där det under dagen hade hängt ett stort rött hjärta. Därifrån bjöds vi på sång och musik, berättelser, dikter, skådespel och  tänkvärda budskap. Många var de ulricehamnare som trotsade både regn och kyla för att se och höra vad det skulle bjudas på i dagens lucka. I december 2019 gör vi om det igen. Hör av dig till oss om du vill  vara lucköppnare i år!

Slaget på Åsundens is den 19 januari 1520 – Nästa år är det 500 år sedan Sten Sture d.y. skadades dödligt av en kanonkula ute vid Skottek. Han sattes i en släde för färd till Stockholm, men drog sin sista suck på Björkfjärdens is. Nu är det många föreningar i trakten som funderar på hur vi bäst ska uppmärksamma 500-årsdagen för denna händelse.